
Tamsi išmaniųjų asistentų naktis
Kitą savaitę vyksianti WWDC 2024 konferencijos pristatymo įtampa yra daug didesnė nei įprasti rinkos pokyčiai po įvykio. Timo Cooko ir jo komandos spaudimas pristatyti rezultatus yra, labai realia prasme, net didesnis nei prieš metus, prieš pranešant apie „Vision Pro“.
Pirmadienį „Apple“ išdėstys savo AI planus. Ši tema jau keletą metų yra didžiulė klausimo ženklas virš Cupertino, nes konkurentai, tokie kaip „Google“ ir „Microsoft“, įsisavino generatyvinį AI. Plati pramonės sutarimas, kad sistemos, pagrįstos didelėmis kalbų modeliais, pavyzdžiui, ChatGPT ir Gemini, radikaliai pakeis mūsų sąveiką su įrenginiais.
Tikimasi, kad „Apple“ paskelbs partnerystę su „OpenAI“, kuri įtrauks šios kompanijos išmanumą į „iPhone“ ir „Mac“. „Apple“ artimiausios strategijos esmė yra gilus integravimas tarp esamų savybių ir generatyvinio AI, su „Siri“ centre. Nuo debiuto 2011 m., „Apple“ stengėsi padaryti balso asistentą neatskiriama visų savo operacinių sistemų dalimi.
Praėjus 13 metams, „Siri“ nepasiekė tos revoliucijos, kurią „Apple“ žadėjo. Yra daug priežasčių, tačiau pagrindinė yra gebėjimai. Dirbtinio balso asistento koncepcija egzistavo dešimtmečius, tačiau niekas iki šiol nebuvo visiškai ją išsprędęs. Telefonų gamintojai ir programų kūrėjai transformavo išmaniuosius telefonus į viską atliekančius įrenginius, o šių asistentų darbai tapo vis sudėtingesni.
„Stanfordo tyrimų instituto“ darbas buvo įspūdingas, tačiau technologija, reikalinga be trinties patirtims, tiesiog dar nebuvo pasirengusi. „Siri“ bendraįkūrėjas Norman Winarsky 2018 m. pažymėjo, kad „Apple“ pradinis planas buvo kur kas ribotesnis asistentas, kuris tvarkytų pramogas ir keliones. „Tai sudėtingos problemos, ir kai dirbate su iki milijardo žmonių, problemos tampa dar sudėtingesnės“, – pažymėjo Winarsky.
Generatyvinis AI dar nėra tobulumo lygyje — bent jau kol kas. Halucinacijos vis dar yra problema. Tai tiksliai kodėl, net ir po didelio triukšmo per pastaruosius metus, atrodo, kad vis dar esame labai pradiniame etape. „Google“, pavyzdžiui, kai kuriose srityse buvo pernelyg agresyvus. Geriausias to pavyzdys yra „Gemini“ rezultatų rodomų paieškų viršuje sprendimas.
Kai kažkas yra pirmenybė virš patikimų šaltinių pasaulio dominuojančiame paieškos variklyje, tai turi būti kiek įmanoma teisinga, ir ne, žinote, sakyti žmonėms valgyti klijus. „Google“ pažymi „Gemini“ rezultatus kaip „Search Labs“ produkto, tačiau dauguma vartotojų nesupranta, ką tai reiškia produkto brandos požiūriu, ir jiems nepatogu spustelėti, kad sužinotų daugiau informacijos.
Ar „Assistant“ pavadinimas išliks, galiausiai yra prekės ženklo sprendimas. Savo ruožtu „Apple“ labai prisirišęs prie „Siri“ pavadinimo. Juk jie daugiau nei dešimtmetį skyrė šiam produktui pateikti vartotojams. Tačiau greičiau ar vėliau generatyvinis AI prarys išmaniųjų asistentų erdvę.